"MŁODZIEŻ I DZIECI SĄ ŚWIATŁOŚCIĄ ŚWIATA,

SĄ PRZYSZŁOŚCIĄ NARODU I KOŚCIOŁA,

ALE SĄ NIĄ W OPARCIU O RODZINĘ,

O SZKOŁĘ, O KOŚCIÓŁ, O CAŁY NARÓD..."

Św. Jan Paweł II

Szkoła Podstawowa nr 10

im. Jana Pawła II w Ostrołęce

W celu otwarcia całej zawartości strony (w szczególności plików PDF), zalecamy korzystanie z najnowszej wersji przeglądarek

Internet Explorer lub Mozilla Firefox (pobierz Mozilla)

logo

GALERIA ZDJĘĆ

BIP

LICZNIK ODWIEDZIN

909420
Dzisiaj
Wczoraj
W tym tyg.
W ost. tyg.
W tym m-cu
W ost. m-cu
Razem
770
1131
7146
895643
18242
31782
909420
Twój IP: 54.225.36.143
2017-11-18 17:38:04
Filtr
  •  

    Wnioski oraz oświadczenia,

    związane z rekrutacją uczniów do klas pierwszych w roku szkolnym 2016/2017

    znajdują sie do pobrania na stronie szkoły w menu:

    SZKOŁA->REKRUTACJA 2016 -2017

     

  •  

    MISTERIUM PASCHALNE

     
    Cała społeczność szkoły brała udział w drodze krzyżowej prowadzonej przez ks. Szymona. Rozważania przygotowała pani Edyta Majewska wraz z uczniami klasy V. Piękną recytację zaprezentowali uczniowie klas V przygotowanych przez p. Urszulę Zagrobę i p. Renatę Kuźmińską, którym towarzyszył chór dziewcząt pod opieką pani Pauli Szulereckiej.
  • POSZERZAMY WIEDZĘ O ZDROWIU!

    7 marca do klasy IIe i IIg zawitała Pani Edyta Wróblewska – pielęgniarka z Oddziału Dziecięcego w ostrołęckim szpitalu. Na samym początku spotkania uczniowie poszerzyli i utrwalili swoją wiedzę na temat higieny jamy ustnej. W drugiej części spotkania, zaproszony gość opowiadał o zawodzie pielęgniarki, swoich obowiązkach. Uczniowie chętnie zadawali nurtujące ich pytania, dzielili się również swoimi doświadczeniami związanymi ze zdrowiem. Pani pielęgniarka w bardzo atrakcyjny sposób przekazywała cenne informacje, każdy uczeń mógł dokładnie przyjrzeć się przyrządom wykorzystywanym w pracy na oddziale dziecięcym, a także zobaczyć i zapoznać się z ich przeznaczeniem i działaniem. Za wzorowe zachowanie każdy uczeń otrzymał Dyplom Dzielnego Pacjenta, naklejki oraz kolorowanki. Bardzo dziękujemy Pani za interesujące spotkanie i poszerzenie wiedzy na temat zdrowia i pracy w szpitalu.

                                                   Uczniowie klas II e i II g z wychowawczynią Paulą Szulerecką

     

  • Figlarny Dzień Kobiet


    Dzisiaj, tj. 9 marca klasy IV A , IV F i IV E miały niezwykły dzień, pełen zabawy i niezwykłych wrażeń. Uczniowie wraz z wychowawczyniami z okazji wczorajszego Dnia Kobiet odwiedzili Figlarium, gdzie wspólnie bawili się, a następnie uczestniczyli w eksperymentach chemicznych pt. "Jak to jest możliwe?". Zdjęcia potwierdzają, jak świetna to była zabawa!
  • SZANOWNI RODZICE!

    W związku ze zbliżającymi się Świętami Wielkanocnymi, a tym samym dniami wolnymi od zajęć dydaktycznych w okresie wiosennej przerwy świątecznej, uprzejmie proszę Szanownych Rodziców o zgłoszenie w sekretariacie szkoły do dnia 22.03.2016 roku (wtorek) do godz. 1300 potrzeb dotyczących opieki świetlicowej w dniach:

    • czwartek 24.03.2016 r.

    • piątek 25.03.2016 r.

    • wtorek 29.03.2016 r.

  • Szanowni Rodzice! Drodzy Uczniowie!

    Dnia 22 marca 2016 r. (wtorek) zajęcia lekcyjne skrócone.

     

    1. 800-830

    2. 8 35-905

    3. 910-940

    4. 945-1015

    5. 1020-1050

    Wszystkie klasy I – III przychodzą na godz. 800 i mają zajęcia.
    Klasy IV – VI przychodzą do szkoły według planu.

    Zajęcia lekcyjne trwają do godz. 1050

    O godz. 1115 - Droga Krzyżowa w Kościele Św. Franciszka z Asyżu dla całej społeczności szkoły.

    Uczniowie zabierają ze sobą tornistry.

             Opiekę nad uczniami kl. I – III w drodze do Kościoła i z Kościoła sprawują wychowawcy klas, zaś nad uczniami kl. IV – VI opiekę pełnią nauczyciele realizujący 5 godz. w danej klasie.

    Planowany czas zakończenia uroczystości godz. 12 30.

    • Świetlica szkolna sprawuje opiekę nad uczniami.

    • W tym dniu stołówka szkolna nie wydaje obiadów, obiady wydawane są w dniu 23.03.2016 r.

     

  • WARSZTATY KULINARNE W PIZZERII „DOMINIUM” W OSTROŁĘCE

    Dnia 9 marca 2016 roku klasa III „d” wraz z wychowawcą wybrała się na wycieczkę do Pizzerii „Dominium” na specjalne zajęcia dotyczące przygotowania pizzy. Uczniowie mieli okazję poznać z bliska proces tworzenia najpopularniejszego włoskiego daniaoraz pracę pizzermana. Warsztaty zakończyły się degustowaniem zrobionej przez uczniów (z małą pomocą szefa kuchni) pizzy. Smakowała wyśmienicie! Na pamiątkę uczniowie otrzymali gadżety i kupony rabatowe do Pizzerii „Dominium”.

     

  • Z ŻYCIA KLASY IIG

    29 lutego uczniowie klasy IIg zaprezentowali swoim młodszym kolegom i koleżankom
    z klasy Ib efekty swojej pracy z klasowego projektu pt. „Antarktyda i Arktyka”. Uczniowie przygotowali potrzebne materiały, korzystali z różnych źródeł, wykonali w grupach plakaty tematyczne. Z wielkim zaangażowaniem dzielili się swoją wiedzą, odpowiadali na pytania młodszych kolegów i koleżanek. To była ciekawa lekcja przyrody!

  • ZWYCIĘSTWO KOSZYKAREK Z SP 10 W OSTROŁĘCE

    NA MIĘDZY-POWIECIE MINI-KOSZYKÓWKI DZIEWCZĄT.

    Sukcesem zakończyły swój występ młode zawodniczki ze Szkoły Podstawowej Nr 10                w Ostrołęce na zawodach między-powiatowych w Przasnyszu. Do rywalizacji w Mini-koszykówce Dziewcząt przystąpiło 6 szkół: SP Przasnysz, SP Kadzidło, SP Wyszków, SP Zaręby Kościelne, SP Maków Mazowiecki i SP 10 Ostrołęka. Zmagania grupowe koszykarki z Ostrołęki zakończyły na pierwszym miejscu i o finał przyszło im się zmierzyć z SP Zaręby Kościelne. Zdecydowane zwycięstwo stało się faktem. W finale nasze koszykarki po raz drugi na tym turnieju walczyły z zespołem z Przasnysza          i również tym razem okazały się lepsze wygrywając 26:7.

    Skład zespołu:

    - Oliwia Kuszneruk,

    - Aleksandra Bonus,

    - Gabriela Gieryk,

    - Zuzia Brzezowska,

    - Małgosia Piórkowska,

    - Natalia Plewko,

    - Zuzia Kruszewska,

    - Wiktoria Pyskło,

    - Alicja Auguściak,

    - Julia Maciak,

    - Wiktoria Maciak,

    Trener: Mariusz Mierzejewski

    Klasyfikacja Końcowa:

    I miejsce SP 10 w Ostrołęce – awans do Finału XVIII Mazowieckich Igrzysk Młodzieży Szkolnej

    II miejsce SP 2 w Przasnyszu

    III miejsce SP Kadzidło

    IV miejsce SP Zaręby Kościelne

    V miejsce SP Wyszków

    VI miejsce SP Maków Mazowiecki

     

  • PRZYJAŹNIE W RATUSZU

    Dzięki zaproszeniu taty Michała – prezydenta p. Pawła Stańczyka mogliśmy gościć
    8 marca 2016 r. w Urzędzie Miasta Ostrołęki.

    Serdecznie przyjęli nas prezydent p. Paweł Stańczyk, przewodniczący Rady Miasta Ostrołęki p. Jerzy Grabowski, tata Maryni – wiceprzewodniczący Rady Miasta Ostrołęki
    p. Norbert Dawidczyk oraz tata Igi – funkcjonariusz Straży Miejskiej p. Robert Walczak. Tata Pawła (nasz kolega przebywa w sanatorium) – prezydent Janusz Kotowski wyjechał
    do Warszawy w sprawach służbowych.

    Pan prezydent Stańczyk pokazał nam budynek Urzędu Miasta od środka, zaprosił
    do gabinetu, w którym na co dzień pracuje (podejmuje decyzje, przyjmuje interesantów, gości…) prezydent Kotowski. Następnie przeszliśmy do gabinetu przewodniczącego Rady Miasta, a stamtąd do sali, w której obradują ostrołęccy radni.

    Przewodniczący Rady Miasta p. Jerzy Grabowski – na czas naszej wizyty – uczynił swoim „zastępcą” Aleksa Grabarka – powierzył mu łańcuch przewodniczącego Rady Miasta,
    a dziewczyny – Alicja Radwańska i Oliwia Gąska zasiadły na „miejscach prezydenckich”.

                Gospodarze w bardzo ciekawy sposób opowiedzieli nam o swojej odpowiedzialnej, ale ciekawej pracy, a później odpowiadali na nasze (często) trudne pytania. Dowiedzieliśmy się, jakie panowie mają pasje, zainteresowania, jak spędzają wolny czas, jak łączą pracę zawodową z życiem rodzinnym, co jest dla nich najważniejsze w życiu, jak „trafili”
    do polityki, czy lubią to, co robią. Wszyscy panowie pięknie mówili o tym, co czyni ich szczęśliwymi, jak ważne są dla nich rodziny i czas z nimi spędzony, jak wygląda ich zaangażowanie polityczne.

                Spotkanie przebiegało w miłej atmosferze, którą zapewnili goszczący nas urzędnicy (zadbali także o słodkości – nie tylko dla dziewczynek z okazji ich święta).

                Jesteśmy wdzięczni za zaproszenie. Cieszymy się, że mogliśmy „podejrzeć” miejsce pracy rodziców naszych kolegów i koleżanek, porozmawiać ze znanymi ludźmi, poznać ich lepiej.

    Nasza klasa jest liczna. Może (w przyszłości) któryś uczeń lub uczennica zajmie „ważny gabinet” w Urzędzie Miasta? Tego nam życzył przewodniczący Rady Miasta p. Jerzy Grabowski. Może te słowa okażą się prorocze. Może…

    Uczniowie klasy V b wraz z wych. Urszulą Zagrobą

               

     

    http://www.ostroleka.pl/miasto/aktualnosci_miejskie/a/lekcja_samorzadu

  •  LONDYN

    Wycieczka Szkolna 5 dniowa (6-10.06.2016)

    Zabieramy Was na wycieczkę pełną przygód i niezapomnianych widoków w jednym z największych miast świata. Będzie z wami zespół Mówiącego Kija, który zadba o rozrywkę i dobrą zabawę. Mamy programy dostosowane do różnych warunków pogodowych, więc nic nas nie powstrzyma od tworzenia dobrych wspomnieńJ Niemniej jednak pamiętajcie o zabraniu ze sobą parasolek do kraju, gdzie deszcz wychodzi zza rogu jak Filip z konopi.

    Współpracujemy z najlepszymi przewodnikami. Rezerwujemy noclegi w sprawdzonych ośrodkach i hotelach. Zawsze jesteśmy dla was dostępni i gotowi do rozmowy.

    1 dzień

    - Wyjazd z Ostrołęki 9:00. Przejazd przez Niemcy, Belgię i Francję.

    - W godzinach nocnych przekroczenie Kanału La Manche z Calais do Dover promem.

    2 dzień

    - Londyn – śniadanie angielskie i zakwaterowanie w hotelu.

    - Rozpoczęcie zwiedzania stolicy Wielkiej Brytanii:

    - Hyde Park- największy centralny park miasta, pomnik Wellingtona,

    - Green Park - dawne ogrody królewskie, Pałac Buckingham – najważniejsza rezydencja królewska ze słynną gwardią w niedźwiedzich czapach,

    - Victoria Memorial – pomnik królowej Wiktorii,

    - The Mall – główna aleja defiladowa.

    - Trafalgar Square: pomnik  admirała Nelsona,

    - National  Gallery – jedna z najciekawszych galerii obrazów na świecie

    1. J

    Obiadokolacja.

    Przejazd na nocleg do hotelu.

    3 dzień

    - Śniadanie w hotelu.

    - Wyjazd do centrum Londynu.  Zwiedzanie miasta  z profesjonalnym przewodnikiem (pieszo):  Big Ben, Parlament, Waterloo  Bridge  z  widokiem  na  London Eye, Doki św. Katarzyny  i  Tower  of  London, London Bridge – najstarszy most na Tamizie, spacer wzdłuż Tamizy, ze wspaniałymi widokami City i Tower Bridge. Katedra św.Pawła, Millenium Bridge.

    - Musical – spektakl w jednym ze słynnych londyńskich teatrów. Występują jedni z najlepszych tancerzy na świecie.

    4 dzień

    - Śniadanie  w hotelu. 

    - Zwiedzanie Londynu: najruchliwsze ulice i najciekawsze dzielnice: Camden Town, Leicester Sq., Soho, Piccadilly Circus. -Zakupy.

    - Muzeum Historii Naturalnej – pierwsze muzeum tego typu na świecie ze wspaniałą ekspozycją dinozaurów, symulacją trzęsienia Ziemi i wieloma innymi atrakcjami.

    5 dzień

    Cena wycieczki dla 45 osób - 1490 zł /osoby

    Cena wycieczki zawiera:

    • Autokar,

    • Przeprawa promem z Francji do Anglii

    • 2 noclegi w hotelu w Londynie ( pokoje 2-5 osobowe)

    • Obsługę pilota

    • Opiekę animatorów – instruktorów ( minimum dwóch instruktorów)

    • Wyżywienie:3 x śniadania i 3 x obiadokolacje

    • Zajęcia programowe i wszystkie potrzebne materiały

    • Przewodnik po Londynie

    • Bilety wstępu na wszystkie punkty programu.

    • Ubezpieczenie NNW i KL

    • Opłaty parkingowe, podatek VAT

      Cena nie zawiera:

    • Posiłków podczas przejazdów autokarem .

      Uczestnik jest zobowiązany do posiadania ważnego paszportu, dowodu osobistego lub dowodu tymczasowego.

       

      tel.+48 733 665 735

      www.mowiacykij.pl

  • DRUGI DZIEŃ ZDOBYWANIA WIEDZY O ZDROWIU PRZEZ UCZNIÓW KL. II F

    Dzisiaj (03.03.2016 r.) nasze lekcje znowu rozpoczęły się niezwykle ciekawie – odwiedziła nas mama Maćka. Pani doktor Izabela Chałupska-Camlet – lekarz radiolog – w bardzo ciekawy sposób powiedziała nam, na czym polega jej praca. Dowiedzieliśmy się, że choć jest lekarzem nie leczy ludzi! Radiolog zajmuje się stawianiem diagnozy, bo może zajrzeć do wnętrza człowieka bez użycia narzędzi chirurgicznych.

    Później dowiedzieliśmy się, jaka jest rola skóry w organizmie, jak jest zbudowana i ile waży skóra doroslego czlowieka.

    Bardzo dziękujemy Pani za interesujące spotkanie i przedstawienie trudnych wiadomości w przystępny sposób.

    Uczniowie klasy II F z wych. Małgorzatą Nałęcz-Wiśniewską

  • OGÓLNOPOLSKI KONKURS  Z  JĘZYKA ANGIELSKIEGO  FOX

    Dnia 2 marca 2016 r. odbyła się 16 edycja Ogólnopolskiego Konkursu  z  Języka Angielskiego  FOX, pod patronatem Uniwersytetu Jagiellońskiego. W  zmaganiach wzięło udział  30 uczniów  naszej szkoły, którzy rozwiązywali test leksykalno-gramatyczny przeznaczony dla odpowiedniej kategorii wiekowej- Bunnies lub Kittens. Główną  nagrodą  w konkursie  jest obóz  językowy.

     

  • JAK WIEDZĘ O ZDROWIU ZDOBYWAJĄ UCZNIOWIE KLASY II F?

             Od kilku dni w naszej klasie rozmawiamy o zdrowiu, zdrowym odżywianiu, specjalnościach lekarzy oraz funkcjonowaniu szpitala. W związku z tym zaprosiliśmy dziś (3 marca 2016 r.) wyjątkowych gości.                                              

          Na pierwszej lekcji odwiedził nas tata Krzysia – pan doktor Wojciech Suchcicki, który jest kardiologiem. Opowiadał, jak zbudowane jest serce i jak funkcjonuje. Mówił też, na czym polega jego praca – kardiologa inwazyjnego. Rozmawialiśmy także o tym, jak postąpić, gdy ktoś się źle poczuje lub straci przytomność. Pan doktor był dumny, że wszyscy znamy Europejski Numer Alarmowy – 112. Później na fantomie (sztucznym człowieku) uczyliśmy się wytrwale, jak robić masaż serca.

    Na drugiej lekcji przyszli do nas rodzice Dawida. Pani Urszula Kłos jest lekarzem pediatrą, a pan Sebastian Kłos – chirurgiem. Pani doktor zapoznała nas z piramidą żywienia i powiedziała o tym, jak ważny dla zdrowia jest ruch i właściwa dieta. Następnie zbadała nas przy pomocy stetoskopu i otoskopu. Za wzorowe zachowanie otrzymaliśmy Dyplomy Dzielnych Pacjentów. Tata Dawida opowiedział o pracy chirurgów, ubraniu i wymogach higienicznych obowiązujących na bloku operacyjnym. Na bananie (tak!, na owocu) wykonał cięcie skalpelem, a później – przy użyciu prawdziwej igły chirurgicznej – pokazał nam, jak zaszywa się rany w czasie operacji.

    Dzisiejsze spotkania były bardzo, bardzo ciekawe, niezwykle fascynujące – po prostu niezwykłe.

    Składamy serdeczne podziękowania Tacie Krzysia Suchcickiego oraz Rodzicom Dawida Kłosa. Cieszymy się, że znaleźli czas, żeby się z nami spotkać i przekazać wiele przydatnych informacji. Może kiedyś, dzięki odebranym naukom, uda nam się komuś pomóc, a może… ktoś z nas zostanie (za kilkanaście lat) lekarzem.

    Uczniowie kl. II F z wychowawczynią M. Nałęcz-Wiśniewską

     

     

  • Szanowni Rodzice! Drodzy Uczniowie!

    10 i 11 marca 2016 r. (czwartek, piątek)

    rekolekcje wielkopostne

     

    10 i 11 marca 2016 r. (czwartek, piątek)

    • godz. 900 – Msza św. w Kościele św. Franciszka z Asyżu, wyjście uczniów do Kościoła pod opieką nauczycieli wychowawców.

       

    W tych dniach nie ma zajęć lekcyjnych.

    • Świetlica szkolna sprawuje opiekę nad uczniami od godz. 730 do 1630.

    • Stołówka szkolna wydaje obiady od godz. 1030 do godz. 1400.

     

  • Szanowni Rodzice!

    Uprzejmie informuję, że w okresie przerwy świątecznej, zajęcia opiekuńczo-wychowawcze w świetlicy będą prowadzone w godzinach od 700 do 1600 .

    Zajęcia prowadzą niżej wymienieni nauczyciele.

    Dzień

    Godzina

    Imię i nazwisko

    02.04.2015 r.(czwartek)

    800-1200

    p. Kuźmińska Renata

    1200-1600

    p. Pabich Anna

    07.04.2015 r.(wtorek)

    800-1200

    p. Nałęcz - Wiśniewska Małgorzata

    1200-1600

    p. Perkowska Liliana

     

    • Oddziały przedszkolne pracują w dniach 01.04.2015 r., 02.04.2015 r. i 07.04.2015 r.
      od godz. 700 do godz. 1200.
    • W dniu 3 kwietnia 2015 r. (piątek) zajęcia się nie odbywają - szkoła nieczynna.

    Prosimy Szanownych Rodziców o zgłoszenie potrzeby zorganizowania opieki świetlicowej do dnia 30.03.2015 r. (poniedziałek) do wychowawcy klasy lub nauczycieli świetlicy szkolnej.

  •  

    SZANOWNI RODZICE! KOCHANI UCZNIOWIE!

    dnia 31.03.2015 r. (wtorek) zajęcia lekcyjne skrócone

     

     

    1. 800 - 830
    2. 835 - 905
    3. 910 - 940
    4. 945 - 1015
    5. 1020 - 1050

    Oddziały przedszkolne realizują zajęcia od godz. 800 – 1200.

     

    Wszystkie klasy I-III przychodzą na godz. 800 i mają zajęcia dydaktyczno – wychowawcze.
    Klasy IV – VI przychodzą do szkoły według planu.

     

    Zajęcia lekcyjne trwają do godz. 1050

     

    O godz. 1115 – Droga Krzyżowa w Kościele Św. Franciszka z Asyżu dla całej społeczności szkoły (klasy I-VI).

     

    Uczniowie zabierają ze sobą tornistry.

    Opiekę nad uczniami kl. I – III w drodze do Kościoła i z Kościoła sprawują wychowawcy klas, zaś nad uczniami kl. IV – VI opiekę pełnią nauczyciele realizujący
    5 godz. w danej klasie.

    Planowany czas zakończenia uroczystości godz. 1230.

     

    • Świetlica szkolna sprawuje w tym dniu opiekę nad uczniami zgodnie z planem.
    • Stołówka szkolna nie wydaje obiadów.

      

  • „ŚWIĘTY JAN PAWEŁ II- PATRON RODZIN”

    VI edycja konkursu na najlepszą prezentację multimedialną

     

    Zapraszamy uczniów klas IV-VI

    do udziału w konkursie na najlepszą prezentację multimedialną

    „ŚWIĘTY JAN PAWEŁ II- PATRON RODZIN”

     

    Najważniejszym celem konkursu jest świadome kształtowanie w młodym pokoleniu wartości religijnych i kulturalnych, poprzez które dzieci i młodzież będą utożsamiały się
    i poznawały siebie oraz  świat wartości ogólnoludzkich. Przewidziane są atrakcyjne nagrody (aparat cyfrowy, sprzęt sportowy, sprzęt elektroniczny). 

    Aby wziąć udział w konkursie należy przygotować prezentację multimedialną dotyczącą myśli przewodniej konkursu.

          Szczegółowe informacje dotyczące zasad i harmonogramu konkursu znajdują się w Regulaminie Konkursu.

    O honorowy patronat poproszono: 

    - Mazowiecki Kurator Oświaty, 

    - Instytut Jana Pawła II w Warszawie, 

    - Wójt Gminy Siemiątkowo, 

    - Ksiądz Dziekan Roman Tomaszewski, 

    - Kurier Żuromiński. 

    Biskupa Diecezji Płockiej.

     

    Regulamin Konkursu na prezentację multimedialną „Święty Jan Paweł II - patron rodzin”

    1. Organizatorzy:
    Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Łaszewie

    Łaszewo 36

    09-135 Siemiątkowo

     

    2. O patronat nad konkursem poproszono:
    - Mazowieckiego Kuratora Oświaty,                                                           

    - Wójta Gminy Siemiątkowo,
    - Redaktora „Kuriera Żuromińskiego”,
    - Księdza Dziekana Parafii Św. Katarzyny w Gradzanowie,

    - Instytut Jana Pawła II w Warszawie,

    - Księdza Biskupa Diecezji Płockiej PiotraLiberę 

     

    3. Cele:
    - Rozwijanie postaw religijnych młodego pokolenia poprzez upowszechnienie wiedzy
      o jednym z największych Polaków w naszej historii - papieżu Janie Pawle II      

    - Autorefleksja nad wartością jaką jest „Rodzina”

    - Zachęcanie uczniów do aktywnego uczestnictwa w życiu społecznym
    - Rozwijanie umiejętności posługiwania się technologią   informacyjną
    - Kształtowanie umiejętności selekcji informacji
    - Wdrażanie do korzystania z różnorodnych źródeł informacji
    - Doskonalenie umiejętności dzielenia się wiedzą, autoprezentacja

    4. Uczestnictwo:
    Prawo udziału w konkursie mają uczniowie klas IV – VI szkół podstawowych z województwa mazowieckiego, każda Szkoła może wytypować tylko jedną pracę i przesłać na adres naszej placówki.

    5. Sposób przeprowadzenia konkursu:
    - Uczniowie szkół podstawowych przygotowują prezentację multimedialną o Janie Pawle II w programie prezentacyjnym (Pakiet Microsoft Office)
    - Praca musi być wykonana przez jednego ucznia

    - Prezentacja powinna składać się z 15 do 20 slajdów
    - W prezentacji powinny być zawarte informacje o wykorzystywanych materiałach   
       źródłowych
    - W prezentacji należy umieścić nazwę szkoły, klasę, imię i nazwisko ucznia wykonującego
       pracę oraz imię i nazwisko opiekuna
    - Pracę należy zapisać w formie prezentacji przenośnej
    - Prace należy dostarczyć na płycie CD
    - Prace zgłoszone na konkurs pozostają do dyspozycji organizatora

    I etap – szkolny

    Do dnia 17 kwietnia 2015 r. komisja wyłoni 3 najlepsze prezentacje w etapie szkolnym


    II etap
    Do dnia 24 kwietnia 2015 r. zostanie wyłonionych przez niezależną Komisję Konkursową
    5 prezentacji finałowych. Autorzy finałowych prac zostaną poinformowani i zaproszeni wraz
    z opiekunami na II etap konkursu do dnia 30 kwietnia 2015 r.

     

    III etap

    II etap konkursu odbędzie się w Szkole Podstawowej  w Łaszewie 18 maja 2015 r.
    o godzinie 900.
    .Autorzy wyłonionych prac zaprezentują je osobiście na forum przybyłych gości. Niezależna Komisja Konkursowa wyłoni laureatów I, II i III miejsca.

     

    6. Kryteria oceniania:

    I i II ETAP
    - Zgodność treści prezentacji z hasłem przewodnim konkursu.
    - Poprawność merytoryczna zamieszczonych w prezentacji   informacji.
    - Przejrzysty i uporządkowany układ prezentacji.
    - Adekwatność zastosowanych narzędzi i efektów do przedstawianych treści.
    - Innowacyjność i kreatywność w podejściu do tematu.
    - Ogólne wrażenie estetyczne.


    II ETAP

    - Dobre przygotowanie się do wystąpienia, 

    - Odpowiednia postawa podczas prezentacji,

    - Odpowiedni sposób mówienia,

    - Logiczność wypowiedzi,

    - Jakość przekazywanych informacji.


    7. Nagrody:
    Laureaci I – III miejsca otrzymują nagrody rzeczowe (aparat cyfrowy, sprzęt sportowy, itp.).
    Pozostali finaliści otrzymają drobne upominki. 

  • OGŁOSZENIE

     

     

    Obiady na kwiecień 2015 r. można wykupić w pokoju

    nr 25 przy sali gimnastycznej w dniach:

     

    • środa      (08.04.2015 r.)      

    od 730 do 1400

    • czwartek (09.04.2015 r.)  

     

     

    Koszt obiadu na kwiecień 2015r. wynosi:

    Uczeń:

    • Zupa:            17 dni x 1,00 zł = 17,00 zł
    • Pełen obiad:  17 dni x 3,50 zł = 59,50 zł

    Prosimy o terminowe wpłaty.

     

     

  • XXXIV KONKURS RECYTATORSKI „MIEJSCE URODZENIA”

    W XXXIV konkursie recytatorskim „Miejsce urodzenia” uczennica klasy VI a została WYRÓŻNIONA 
    Gratulujemy reprezentantce naszej szkoły !!!

    We wtorek 17 marca 2015r. w ostrołęckim Klubie Oczko został przeprowadzony etap rejonowy konkursu. Na tym etapie udział w konkursie wzięło 36 uczestników podzielonych na trzy kategorie: szkoły podstawowe, szkoły gimnazjalne i szkoły ponadgimnazjalne.


    - Celem Ostrołęckiego Konkursu Recytatorskiego MIEJSCE URODZENIA jest popularyzacja wśród młodzieży szkolnej twórczości literackiej związanej z regionem Kurpiowszczyzny oraz doskonalenie warsztatu recytatorskiego. - podkreślają organizatorzy.

     

  • Szanowni Rodzice! Drodzy Uczniowie!

    19 i 20 marca 2015 r. (czwartek, piątek) rekolekcje wielkopostne

     

    19 i 20 marca 2015 r. (czwartek, piątek)

    • godz. 900 - Msza św. w kościele Św. Franciszka z Asyżu,

    Wyjście uczniów do kościoła pod opieką nauczycieli wychowawców.

     

    W tych dniach nie ma zajęć lekcyjnych.

    • Świetlica szkolna sprawuje opiekę nad uczniami od godz. 730 - 1630
    • Stołówka szkolna wydaje obiady od godz. 1030 do 1430
    • Oddziały Przedszkolne odbywają zajęcia od godz. 800 do godz. 1200 .

     

  • VI KONKURS PIEŚNI I PIOSENKI "ZANIM ZAŚPIEWASZ PIEŚŃ CHOPINA"

    3 marca 2015 r. odbył się w Państwowej Szkole Muzycznej I i II st. im. Zygmunta Noskowskiego  w Ostrołęce VI Konkurs Pieśni i Piosenki Zanim zaśpiewasz pieśń Chopina.

    Przedsięwzięcie objął swoim patronatem Mazowiecki Kurator  Oświaty oraz Prezydent Miasta Ostrołęki. Konkurs skierowany był do uczniów szkół podstawowych i gimnazjalnych na terenie miasta Ostrołęki oraz powiatu.

    Nagrodę główną (przyjęcie  do szkoły muzycznej bez egzaminów wstępnych) zdobyła uczennica naszej szkoły z klasy V d, a wyróżnienie: uczennica z klasy VI d.

    Dziewczęta wykonywały obowiązkowy utwór Zygmunta Noskowskiego oraz piosenkę dowolną. Po raz pierwszy miały możliwość śpiewania
    z towarzyszeniem akompaniamentu na fortepianie.

     

      Dziewczętom gratulujemy sukcesów i życzymy dalszego rozwoju w dziedzinie muzyki.

    Uczennice do konkursu przygotowała p. Barbara Rudzik.

     

  • XXXIV OSTROŁĘCKI KONKURS RECYTATORSKI MIEJSCE URODZENIA

          3 marca w Klubie "OCZKO" odbył się XXXIV Ostrołęcki Konkurs Recytatorski MIEJSCE URODZENIA.
    Naszą szkołę wspaniale reprezentowały uczennice klasy VI Wiktoria Podbielska i Paulina Szajner. Obie recytowały wspaniale wiersze i prozę dotyczące regionu ostrołęckiego. Jury zakwalifikowało Paulinę, uczennicę klasy VI a do następnego etapu.
    Gratulujemy dziewczynkom, a Paulinie życzymy zwycięstwa w etapie rejonowym

     


  • REKOLEKCJE WIELKOPOSTNE

     

    3 i 4 kwietnia 2014r. (czwartek, piątek) rekolekcje wielkopostne

     

    3 kwietnia 2014r. ( czwartek)
    •    godz. 9.00 – Msza św. w kościele Św. Franciszka z Asyżu,

     

    4 kwietnia 2014 r. (piątek)
    •    godz. 9.00 – Msza św. w kościele Św. Franciszka z Asyżu,
    •    W tych dniach nie ma zajęć lekcyjnych, uczniowie i Nauczyciele uczestniczą w rekolekcjach
    •    Świetlica szkolna sprawuje opiekę nad uczniami.
    •    Stołówka szkolna wydaje obiady od godz. 10.30
    •    Oddziały Przedszkolne odbywają zajęcia od godz. 8.00 do godz. 13.00

  • SZANOWNI RODZICE!
    KOCHANI UCZNIOWIE!


    Dnia 1 kwietnia 2014 r. (wtorek) odbędzie się sprawdzian uczniów kl. VI organizowany przez OKE
        Zgodnie z Zarządzeniem nr 20/2012 Dyrektora Szkoły z dnia 30.08.2012 r. na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18.04.2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego dzień ten tj. 1 kwietnia 2014 r. jest dniem wolnym od zajęć dydaktyczno – wychowawczych dla uczniów kl. I – V.

    •    Uczniowie kl. VI przychodzą do szkoły o godz. 8.30 pod wyznaczoną salę lekcyjną w strojach galowych oraz z odpowiednimi przyrządami.
    •    Wszystkie Oddziały Przedszkolne pracują od godz. 8.00 - 1300.
    •    Świetlica szkolna sprawuje opiekę nad uczniami.
    •    Stołówka szkolna nie wydaje obiadów.

  • OGŁOSZENIE

     

    Obiady na kwiecień 2014 r. można wykupić w stołówce szkolnej:

    •    piątek         (28.03.2014r.) od 7.30 do 14.00

    •    poniedziałek (31.03.2014r.)


    Cena obiadu wynosi:
    Uczeń:
    Zupa:              16 dni x 1 zł = 16,00 zł
    Pełen obiad:    16 dni x 3,50 zł = 56,00 zł

    Uczniowie Gimnazjum Nr 5 i III Liceum Ogólnokształcącego w Ostrołęce przy wykupywaniu obiadu proszeni są o okazanie legitymacji szkolnej.

  • KONKURS CZYTELNICZY „Opowieści z Narnii”

     

    Dnia 20.03  w bibliotece Szkoły Podstawowej nr 10 odbył się konkurs czytelniczy dla klas IV pt. „Opowieści z Narnii” . Konkurs otworzyła p. dyr. G. K. Mierzejewska. Wzięło w nim udział 18 uczniów. Uczestnicy konkursu odpowiadali na pytania zawarte w teście obejrzeli też gazetkę poświęconą twórczości C. S. Lewisa.

    Wyniki konkursu przedstawiają się następująco:

    I miejsce Wiktoria Pyskło kl. IV C
    II miejsce Jakub Dmochowski kl. IV D
    III miejsce Julia Ratusz kl. IV C

    Wyróżnienie: Natalia Plewko kl. IV D
                          Gabriela Gieryk kl. IV D
                          Oliwia Olszewska kl. IV C

  • Sprawozdanie z przebiegu debaty  na temat:
    „Nauczanie indywidualne w aspektach prawnym i praktycznym”

     

    Debata zorganizowana przez Urząd Miasta Ostrołęki i Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną w Ostrołęce w dniu 29 stycznia 2014 r. w godz. 1000 - 1500 , w dużej auli Zespołu Kolegiów Nauczycielskich w Ostrołęce.

    W debacie udział wzięli:
    1. Prezydent Miasta Ostrołęki  - Pan Janusz Kotowski,
    2. Dyrektor Delegatura w Ostrołęce Mazowieckiego Kuratorium Oświaty w Warszawie – Pani Teresa Michalak,
    3. Dyrektor Wydziału Oświaty UM w Ostrołęce – Pan dr Mirosław Rosak,
    4. Zaproszeni eksperci – Pani dr Dorota Mielcarek i Pan Romuald Ponczek,
    5. Lekarze, m.in. Pani Krystyna Psarska–Majkowska (pediatra), oraz Pani Bożena Ćwikła (psychiatra dzieci i  
        młodzieży).
    6. Dyrektor Poradni Psychologiczno Pedagogicznej  w Ostrołęce – Pani Wioletta Nowicka - Masztalerz wraz z 
        pracownikami,
    7. Dyrektorzy przedszkoli, szkół i placówek z terenu miasta Ostrołęki,
    8. Nauczyciele pedagodzy i psycholodzy zatrudnieni w przedszkoli, szkół i placówek w Mieście Ostrołęka,
    9. Rodzice oraz inne osoby zainteresowane problemem nauczania indywidualnego.

  • SZANOWNI RODZICE!


    Dyrekcja Szkoły Podstawowej nr 10 im. Jana Pawła II w Ostrołęce serdecznie zaprasza na spotkanie na temat: „Czy Twoje dziecko osiągnęło dojrzałość szkolną?”, które odbędzie się w budynku szkoły przy ul. gen. Zygmunta Berlinga 16 w dniu 27.03.2014 r. o godz. 17.00 w sali nr 13.
    W spotkaniu będzie uczestniczyć doświadczony psycholog p. Alina Żmudzińska, z którym można będzie porozmawiać indywidualnie. Proponujemy zwiedzanie szkoły.    

        

    Serdecznie zapraszamy zainteresowanych Rodziców.

  • Szanowni Rodzice!

     

    W związku ze zmianą Ustawy o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2013 poz. 1265) nabór do oddziałów przedszkolnych w naszej szkole w roku szkolnym 2014/2015 odbywa się zgodnie z ustalonym terminarzem i przedstawia się następująco:
    • Potwierdzenie kontynuacji dzieci, które w chwili obecnej uczęszczają do oddziału przedszkolnego w SP nr 10 od dnia 24.02.2014 r. do dnia 12.03.2014 r. do godz. 15.00.
     

  • Szanowni Rodzice!


    W związku ze zmianą Ustawy o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2013 poz. 1265) przedłużony został czas naboru dzieci do klasy I, które będą uczęszczać do szkoły od dnia 1 września 2014 roku.
    Listy uczniów do klas pierwszych na rok szkolny 2014/2015 zostaną umieszczone na stronie internetowej szkoły oraz w gablocie ogłoszeń dnia 05.06.2014 r.
    Jednocześnie przypominamy, że zgodnie z art. 4 wyżej wymienionej Ustawy „W latach szkolnych 2014/2015 i 2015/2016 podziału uczniów klas I publicznej szkoły podstawowej na oddziały dokonuje się według roku i miesiąca urodzenia, poczynając od uczniów najmłodszych”.
    Zapewniamy Państwa, że wszystkie dzieci, zgłoszone do klasy I zostaną przyjęte i będą uczniami naszej szkoły.  
                
    Za zaistniałą sytuację serdecznie przepraszamy.

ONLINE

Odwiedza nas 69 gości oraz 0 użytkowników.

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Adres:

Szkoła Podstawowa Nr 10 im. Jana Pawła II w Ostrołęce

07-410 Ostrołęka ul. Ks. Franciszka Blachnickiego 16

Telefon: (029) 760 25 89, (029) 760 36 90

REGON: 550028478

Faks: (029) 760 25 89 

E-mail: sp.10@wp.pl

Strona internetowa: www.sp10.ostroleka.edu.pl